Активісти Штрафи UA запустили нове рішення для контролю порушників ПДР та своєчасної сплати штрафів для бізнесу. Сервіс дозволяє українським компаніям бачити всі штрафи та дані своїх водіїв, які їх отримали, в єдиному місці. Управління штрафами займає менше часу, а процес сплати значно прискорюється. Компанії, які не мають автоматизованої системи сплати штрафів, сьогодні в середньому втрачають до 120 тис. грн на рік. За допомогою рішення протягом двох тижнів можливо проаналізувати, який внесок компанія робить в загальний стан безпеки дорожнього руху в Україні і почати працювати над рівнем культури безпечної поведінки на дорозі.
В Україні на сьогодні приблизно 12 900 компаній з автопарком. Значна частина з них має більше 10 машин у користуванні. Дані щодо автоштрафів потрібно збирати з великої кількості джерел. До процесу потрібно залучати директора і менеджерів, які відриваються від основної роботи. За словами Дениса Дмитрова, експерта з безпеки дорожнього руху, активіста та засновника сервісу Штрафи UA, для того, щоб контролювати своєчасну сплату штрафів в середньому витрачається 76 годин на місяць із залученням до 5 співробітників, включаючи директора компанії.
Інший важливий аспект, який є критичним для бізнеса – законодавство, що регулює питання, пов’язані з безпекою дорожнього руху. Сьогодні у цій сфері відбуваються кардинальні реформи. Держава впроваджує нові правові норми і цифрові технології. Компаніям, які використовують автопарки, потрібно оперативно реагувати на ці зміни. Проте дуже часто ці питання залишаються поза увагою.
Середні витрати українського бізнесу, який не має автоматизованої системи адміністрування штрафів – до 120 тис. грн на рік. Внаслідок санкцій, які застосовує Державна виконавча служба до підприємства, припиняються бізнес-процеси, страждає репутація компанії.
«Згідно з законом на несумлінних порушників відкриваються виконавчі провадження. Штраф повинен бути сплачений протягом 30 днів з моменту набрання постановою законної сили. Відповідно до 279-1 КУПАП це відбувається не тільки у разі вручення постанови, а також у разі відмови в її отриманні, а також повернення, як не врученої. Тобто порушник може навіть не знати про існування постанови. Отже якщо гроші на рахунок Державного казначейства України надходять на 31-й день, або навіть надвечір 30-го дня, то Національна поліція передає інформацію щодо порушника до Державної виконавчої служби, яка відкриває на нього виконавче провадження. Протягом місяця ДВС накладає санкції: арешт банківських рахунків директора компанії, арешт та оголошення авто в розшук, виконавчий лист на стягнення з зарплати на роботу. Зокрема, багато директорів вже зіткнулися з арештом особистого банківського рахунку внаслідок того, що найманий працівник залишив службовий автомобиль в неналежному місці», – говорить Віктор Низовцев, заступник директора департаменту – начальник управління безпеки та якості міста департаменту правового забезпечення Запорізької міської ради.
Все це призводить до фінансових збитків для бізнесу:
- Одна з найбільших FMCG компаній в Україні (автопарк – близько 325 автомобілів) зіткнулася з виконавчим провадженням на директора – було заарештовано особовий рахунок керівника.
- Директор компанії не отримав постанову вчасно і не знав про порушення. Поки штраф погашали, протягом п’яти днів була заблокована можливість реєструвати нові транспортні засоби. Клієнти не могли перереєструвати на себе викуплені машини.
- Компанія з невеликим автопарком (20 автомобілів) продала три машини. Через чотири місяці директору довелося сплатити шість штрафів за цими транспортними засобами. Виявилося, що порушення були вчинені до продажу, а постанови складено після (за законом на це відведено до 60 днів). Ціна незнання – 5 000 грн. Зі знижкою можна було обійтися сумою 765 грн.
«Для сервіса Штрафи UA формування культури водіння і підвищення безпеки на дорогах України завжди було головною метою. Тому ми розробили рішення, яке допоможе бізнесу стати більш відповідальним та ефективніше контролювати сплату та порушників ПДР. Адже згідно пріоритету сталого розвитку ООН з безпеки дорожнього руху на 2030 рік держави повинні вжити заходів, щоб знизити кількість людей, які гинуть у аваріях. На сьогодні ми вже можемо забезпечити українські компанії зручним інструментом, який дозволяє аналізувати статистику та приймати рішення, які допоможуть компаніям нести менші витрати та впроваджувати культуру свідомого водіння серед працівників», – говорить Денис Дмитров, засновник сервісу Штрафи UA.
Отже IT-Рішення Штрафи UA для бізнеса дозволяє:
- звести всі наявні машини автопарка і водіїв в єдину електронну базу,
- отримати актуальний список штрафів з різних джерел (не тільки штрафи з камер, але й від патрульних та паркувальників),
- контролювати наявність штрафів за кожним водієм, а також відслідковувати статус погашення,
- сплачувати 100% штрафів із 50% знижкою,
- кастомізувати сервіс під потреби конкретного бізнесу,
- зберігати всі квитанції про сплату штрафів в єдиному місці.
«Загалом, розроблений сервіс є повним комплексом адміністрування штрафів ПДР – від інформування, оплати і до погашення. Керівництво може отримати за допомогою єдиної Панелі управління (дашборду) статистику порушень по всій компанії, що дозволяє формувати і оцінювати культуру водіння. Також додам, що команда Штрафи UA для бізнесу забезпечує користувачів підтримкою 24/7 щодо будь-яких складних питань, пов’язаних зі штрафами», – зазначає Таїсія Юрздицька, керівниця Штрафи UA для бізнесу.
Веб-рішення можна відкрити з комп’ютера або мобільного пристрою. Як ним користуватися?
- Завантажити список транспортних засобів (ТЗ) з файлу або додати декілька авто вручну, використовуючи номер ТЗ та техпаспорт.
- Дізнатися про статуси поточних штрафів (“сплачено”, “погашено”) або сплатити нові.
- Налаштувати відправку повідомлень про штрафи водіям або завантажити усі дані про порушення в електронну таблицю.
- За допомогою дашборду відстежувати ключові показники по сплаті штрафів за місяць або за рік. Порівняти ефективність оплати штрафів зі знижкою до і після підключення до сервісу.
«В нашому парку було понад 1200 машин, коли ми почали контролювати штрафи в ручному режимі. На це витрачалося дуже багато часу, у процесі адміністрування був задіяний особисто директор компанії, а також менеджери. Оскільки це потребувало дуже багато ресурсів, ми зрозуміли, що потрібне автоматизоване рішення. Тестову версію Штрафи UA для бізнесу розгорнули практично за 1 місяць. Після завантаження автопарку ми побачили велику кількість штрафів і почали шукати відповідальних за ці порушення, щоб отримати з них оплати. Водночас займалися налаштуванням кабінету користувача з урахуванням наших побажань. Наразі на весь автопарк у нас витрачається 11 годин в місяць, тобто у 7 разів менше, ніж було раніше. Ми підрахували що обслуговування однієї машини нам коштує всього тридцять копійок на день», – розповідає Світлана Москаленко, Начальниця відділу реєстрації об’єктів лізингу компанії «Альфа-Лізинг Україна»
Сервіс Штрафи UA для бізнесу закликає компанії перевірити і оцінити культуру безпеки водіння на підприємстві безкоштовно протягом двох тижнів, звернувшись за лінком https://b2b.shtrafy.ua/. Це дозволяє проаналізувати, який внесок компанія робить в загальний стан безпеки дорожнього руху в Україні і почати працювати над рівнем культури безпечної поведінки на дорозі.
Довідка
Штрафи UA – платіжно-інформаційний сервіс для водіїв України, який допомагає контролювати процес перевірки та сплати штрафів за порушення правил дорожнього руху. За допомогою сервісу вже було сплачено штрафів на суму понад 100 млн грн. На сьогодні його скачали понад 1 млн користувачів.
Застосунок Штрафи UA вийшов на початку вересня 2016 року в рамках інкубаційної програми 1991 Open Data Incubator. Після запуску рішення увійшло до топ-10 безкоштовних застосунків в рубриці «Фінанси» українського App Store. У вересні 2017 року команда отримала 400 тис грн на розвиток сервісу та впровадження функції безпечного водіння Safety Drives. Це стало можливим завдяки фінансовій підтримці, наданій проектом USAID / UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах» / ТАРАS, яка реалізується Фондом Євразія в партнерстві з Фондом «Східна Європа» та ГО «Social Boost».
Штрафи UA для бізнеса – платіжно-інформаційний сервіс для українських компаній, який забезпечує контроль порушників, сплату та гарантію погашення штрафів в режимі онлайн для юридичних осіб. Рішення надається за підпискою. Систему вже протестували 650 компаній. 180 компаній наразі є активними користувачами. На стадії пілотного використання 67% водіїв вже погашають штрафи протягом 7 днів, а керівництво використовує статистику під час проведення заходів з підвищення рівня безпечного водіння. З січня 2021 року до сьогодні за допомогою рішення вже сплачено штрафів на суму 388 тис. грн.
Додатково
Кейси, що призвели до фінансових втрат компанії
№1
На момент запуску автоматичних камер, автопарк компанії налічував близько 1 200 машин. На початку осені 2020-го, компанія вирішила дізнатися в поліції, скільки на ній непогашених штрафів. Виявилося, що 275 постанов за перевищення швидкості. І кожного місяця додається 100-150 нових постанов. Зараз компанії вдалося створити свій автоматизований процес управління штрафами автопарку і контролювати статистику за порушниками.
№2
Компанія, яка управляє автопарком на 80 авто. Машини здаються водіям для роботи в службах таксі. Кілька прострочених штрафів за перевищення швидкості були передані до виконавчої служби. Через це були заблоковані рахунки одного з інвесторів компанії. Проблема була вирішена тільки після того, як був автоматизований процес оперативного відстежування нових штрафів і контроль їхнього погашення. Це дозволяє вжити заходів до того, як водій-порушник звільняється з компанії.
№3
Компанія, яка займається вантажоперевезеннями в Україні та Європі (близько 250 сцепок – вантажівок з причепом). З початком роботи камер фото- і відеофіксації, впровадили автоматизацію. Але через певний час директору заблокували особистий банківський рахунок. Виявилося, що одна із поліцейських камер зафіксувала як порушника причіп, розпізнавши його номер. Згідно з законодавством, причіп не є транспортним засобом, але штраф був виписаний. Проблему вирішили шляхом додавання у базу даних компанії номерів причепів.
Що роблять міжнародні компанії. Позитивний кейс
Міжнародна холдингова компанія, яка займається виробництвом слабоалкогольних напоїв. В Україні має автопарк 400-450 машин. Оскільки співробітники багато часу проводять за кермом, одне з головних завдань для керівництва – піклування про їхню безпеку. В компанії ведеться дисциплінарна робота з водіями, які припускаються порушень. Введені показники KPI за допомогою яких відслідковується ефективність цих заходів. Автоматизація контролю штрафів дозволила аналізувати статистику порушень по всім водіям та відслідковувати погашення штрафів.