На сьогодні в Україні склалася катастрофічна ситуація у сфері безпеки дорожнього руху. Щодня засоби масової інформації повідомляють про страшні дорожньо-транспортні пригоди, що стаються на наших дорогах. Надто часто вони мають летальні наслідки
Міністерство внутрішніх справ України ініціювало внесення змін до чинних нормативних документів стосовно посилення покарання за порушення правил дорожнього руху, відповідальності за керування транспортом у нетверезому стані. Змін потребують й система штрафів та швидкісний режим у населених пунктах. Також нагальною потребою є впровадження відеофіксації порушень дорожнього руху.
2016 року в Україні сталося майже 155 тис. ДТП, з яких понад 25 тис. – із постраждалими особами. Протягом 2017 року – майже 117 тис. ДТП, 19 тис. з яких – із постраждалими
Від початку цього року за вчинення адміністративних правопорушень за ст. 130 (керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння) Кодексу України про адміністративніправопорушення (далі – КУпАП) складено 88 тис. адміністративних протоколів, із них судами розглянуто близько 44 тис., тобто лише 50%. Штрафи за цією категорією накладено на 31 тис. осіб.
«Загальний розмір штрафів, накладених із початку року за керування транспортними засобами в нетверезому стані, становить 352 млн гривень. Проте в державний бюджет стягнуто лише 31 млн гривень або 8,7%. Акцентую, що проти цих 8,7% виконаних рішень на іншій чаші терезів 2317 загиблих у ДТП цього року. На жаль, переважна більшість судових рішень залишаються невиконаними», – наголосив міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков на спеціальному засіданні Уряду 10 листопада 2017 року.
Обмеження швидкості руху
Серед головних новацій МВС запропонувало обмежити швидкість руху у населених пунктах до 50 км/год. Відповідна постанова Кабміну Міністрів України «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» від 10.11.2017 № 883 була опублікована в Урядовому кур’єрі. Згідно з документом, зміни внесені до пункту 12.4 розділу 12 Правил дорожнього руху (У населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється зі швидкістю не більше 60 км/год).
Така швидкість встановлена не лише в країнах Європи й США, а й рекомендована за результатами масштабного дослідження швидкості реакції людини в екстремальній ситуації Всесвітньою організацією охорони здоров’я.
«Просте порівняння: при швидкості 60 км/год – зупинковий шлях становить 55 метрів, а імовірність летального результату у разі зіткнення із пішоходом – 82%. Натомість при швидкості 50 км/год – зупинковий шлях складе 40 метрів, а ймовірність летальних наслідків знизиться до 20%», – додав міністр внутрішніх справ.
Із 1 січня 2018 року набирає чинності зміна швидкісного режиму у містах і селах України з 60 км/год – до 50 км/год
Збільшення штрафів
У кілька разів пропонується збільшити розміри штрафів за низку адміністративних правопорушень.
Новими змінами також планується запровадження системи автоматичної фото та відеофіксації порушень ПДР. Крім того, внесено зміни до Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2017 № 885.
«Строк дії водійського посвідчення, отриманого вперше, становитиме два роки. Постійне видаватиметься на 30 років, якщо особа протягом двох років не вчинила три або більше адмінправопорушень у сфері безпеки руху», – додав очільник МВС.
Таким чином, 10 листопада Кабмін затвердив ініціативи МВС щодо змін у нормативно-правові акти у сфері безпеки дорожнього руху. А 14 листопада у Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху» № 7286, метою якого є забезпечити створення безпечних умов для учасників дорожнього руху, збереження життя і здоров’я громадян, а також підвищення ефективності впливу на дисципліну учасників дорожнього руху.
За матеріалами департаменту комунікації
Міністерства внутрішніх справ України