Набув чинності план заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року, про це повідомляє Укрінформ.
Концепція передбачає приведення політики держави у відповідність до європейських стандартів та вимог протягом двох років.
Таке розпорядження Кабінету міністрів про затвердження плану заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року від 27 грудня 2017 р. № 983-р офіційно опубліковано в газеті “Урядовий кур’єр” 11 січня.
Упродовж поточного року Кабінет міністрів планує звернутися до Європейської комісії з проханням офіційно оцінити відповідність Закону України “Про захист прав споживачів” відповідним актам законодавства ЄС. Після того, як європейські експерти нададуть свої висновки, до законодавства України сфері будуть внесені відповідні зміни.
Також, згідно із затвердженою Концепцією, в Кабміні ведеться робота над створенням Фонду гарантування страхових виплат за договорами страхування життя.
Місцеві органи виконавчої влади повинні створити консультаційно-інформаційні служби (“гарячі лінії”) з питань захисту прав споживачів.
А Держпродспоживслужба України зобов’язана інформувати на офіційному веб-сайті та у ЗМІ результати щодо випробувань споживчих товарів, проведених в акредитованих лабораторіях на замовлення громадських об’єднань споживачів.
Загалом, Концепція передбачає:
– імплементацію (виконання) законодавчих актів Європейського Союзу у сфері захисту прав споживачів, зокрема директив, передбачених Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;
– поширення дії Закону України “Про захист прав споживачів” на всі види продукції (харчової та нехарчової), послуг і робіт для споживачів;
– створення умов для ефективного досудового (альтернативного) врегулювання споживчих спорів;
– сприяння розвитку системи незалежних досліджень рівня якості та безпеки товарів, робіт і послуг на споживчому ринку;
– захист прав споживачів у сфері електронної торгівлі;
– захист прав вразливих категорій споживачів, зокрема осіб з вадами розумового та фізичного розвитку, тощо.