Планується гармонізувати чинне законодавство про рекламу з нормами ЄС та встановити чіткий контроль за змістом реклами, інформує “Юріліга”.
З цією метою МОЗ підготувало законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення порядку реклами лікарських засобів)» і оприлюднив його для громадського обговорення.
Проект передбачає нові обмеження змісту реклами. Зокрема мова йде про заборону посилань в рекламі на діагностування захворювання або призначення курсу лікування по телефону або інтернету, залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображують медпрацівників, інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей. Крім цього, зміст реклами має відповідати інструкції х застосування лікарського засобу.
Також регулюються питання реклами лікарських засобів серед медичних працівників. Передбачено чітке визначення професійних медичних видань, де дозволена реклама ліків, і твердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних і фармацевтичних працівників.
Окремим пунктом законодавчої ініціативи є заборона будь-якої реклами народної медицини і цілительства.
Крім того, проект встановлює штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства – в розмірі 5% від ліцензійного збору.