30 травня 2018 року в УНІАН відбулася прес-конференція щодо запуску загальнонаціональної ініціативи «Тютюн – не для дітей!», під час якої учасники обговорили питання створення у роздрібній торгівлі середовища, в якому продаж тютюнових виробів неповнолітнім стане неприпустимим.
Сьогодні в Україні існує проблема продажу тютюнових виробів неповнолітнім. Бізнес має бути соціально відповідальним, не шкодити здоров’ю дітей та виконувати норми закону. Про це наголосив голова ГС «Національна організація роздрібної торгівлі» (ГС «НОРТ») Юрій Бондарєв. «Повнолітні не повинні палити і не повинні мати можливість купити сигарети», – сказав він. Чоловік зауважив, що роздрібна торгівля має бути соціально відповідальною і не намагатися заробити на неповнолітніх, у той час, як головною функцією держави є забезпечення зайнятості дітей та підлітків (у гуртках, навчальних закладах тощо), а також контроль за виконанням норм закону бізнесом. За словами Юрія Бондарєва, ГС «НОРТ», у рамках проведення ініціативи «Тютюн – не для дітей!», проводитиме інформативну діяльність для роздрібної торгівлі щодо необхідності виконання закону, пояснюватиме ризики для підприємства, яке ігноруватиме його, а також донесе головний меседж, чому не можна продовати неповнолітнім тютюнові вироби. До того ж, ГС «НОРТ» проводитиме навчальні програми для продавців.
Досвідом своєї компанії поділився власник торгівельної мережі «Ганул» Микола Ганул. Він розповів, що для продавців проводиться інструктаж та доносяться норми закону, які продавець зобов’язаний виконувати. Задля контролю у торгівельній мережі проводять закупки за участі таємного покупця. Микола Ганул закцентував на тому, що сьогодні існують такі проблеми, як нелегальна торгівля тютюновими виробами та несвідомі повнолітні покупці, які на прохання підлітка можуть придбати йому цигарки.
Керівник торгівельної мережі «Торгсервіс» Віталій Зубов розповів про штрафні санкції у разі продажу тютюнових виробів неповнолітнім. Так, для підприємства сума штрафу складає 6800 грн., для продавця – від 540 грн.
Загальнонаціональна ініціатива «Тютюн – не для дітей!» буде запущена вже в червні та, за словами Юрія Бондарєва, триватиме рік. Голова ГС «Національна організація роздрібної торгівлі» закликав український бізнес приєднуватися до ініціативи.