3 липня 2018 року Міністр інфраструктури України Володимир Омелян провів розширену нараду з представниками авіакомпаній та туристичних агентств щодо ситуації, яка склалася на ринку регулярних і чартерних авіаційних перевезень.
У нараді взяв участь Заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Михайло Тітарчук, Державний секретар Міністерства закордонних справ України Андрій Заяць, т.в.о. першого заступника Голови Державіаслужби Сергій Коршук, народні депутати України.
Під час спільного брифінгу для засобів масової інформації Міністр інфраструктури України наголосив на тому, що держава створила сприятливі умови для розвитку авіації в Україні: «Завдяки правильній політиці Міністерства інфраструктури, Державіаслужби, а також аеропортів, вже другий рік поспіль ми маємо стрімкий розвиток сфери авіації в Україні. Але ліберальні правила на ринку не означають відсутність цих самих правил. Останні події, пов’язані із затримкою вильотів українських пасажирів з аеропортів Тунісу, Єгипту, Албанії та інших країн, вимагали втручання держави. Ми втрутилися і забезпечили повернення всіх українських громадян з іноземних курортів до України. Кризу подолано, питання вирішено».
Очільник міністерства інфраструктури повідомив, що під час розширеної наради всі учасники відверто обговорили ситуацію, що склалася з регулярними і чартерними перевезеннями, що необхідно зробити, щоб сервіс покращувався, якість зростала, а проблем не виникало: «Ми маємо забезпечити надійний рівень безпеки і комфорту авіаційних перевезень. Протягом найближчих двох тижнів Державна авіаційна служба проведе повну технічну ревізію тих літаків, які використовуються для нерегулярних перевезень. І прошу нікому не ображатися, якщо деякі з них будуть визнані такими, що не відповідають належному технічному стану. По –друге, з наступного року ми плануємо обмежити вік пасажирських літаків, які можуть використовуватись в Україні, до 20 років в Україні. Все, що старше 20 років, не буде мати права літати в Україні. По-третє, до кінця цього тижня ми розмістимо на сайті Міністерства інфраструктури і Державіаслужби рейтинг авіакомпаній. Він буде оновлюватися щомісяця. Кожний громадянин, туроператор, турагенство зможе побачити якість ринку».
«Ще раз наголошую, що Державіаслужба максимально ретельно перевіряє стан кожного літака, це не вибіркова, а масована процедура, яка стосується всіх літаків. Ми сьогодні обговорювали можливість ведення так званої «Інспектор Фреймут» для перевірки стану салону, подивимось, як ми зможемо це провести нормативно, але в цьому потреба теж є, бо інколи салони, особливо старих літаків, не відповідають мінімальним санітарним нормам», – додав Володимир Омелян, – «Ми хочемо не лише встановити верхню межу по віку літаків, ми хочемо спільно з авіакомпаніями, які працюють на українському ринку, розробити пільгову лізингову програму із залученням державних банків, для того щоб флот можна було оновлювати швидше і якісніше, і дешевше в експлуатації, плюс залучити до цього компанію «Антонов», зокрема їхню серію АН 158, для здійснення спершу внутрішньо українських перельотів, а далі після сертифікації, сподіваємось, і міжнародних».
Також Міністр інфраструктури України вибачився перед всіма громадянами, які зазнали незручностей через збій роботи авіакомпаній та туристичних операторів.
Державний секретар Міністерства закордонних справ Андрій Заєць подякував послу і консулам України в Тунісі та в інших державах: «Хотів би скористатися нагодою і закликати усіх громадян України, які виїжджають за кордон по будь-яких справах, користуватись системою добровільної реєстрації українських громадян. Це система, яка була розроблена Міністерством закордонних справ України кілька місяців тому. Вона дозволяє, так як це практикується в Сполучених Штатах Америки, Франції та у Сполученому королівстві Великої Британії, зареєструватись і надати дані свої та своїх рідних, які залишають Україну, на випадок надзвичайних ситуацій. Країні це дає можливість швидко оцінити кількість наших співвітчизників, які опинилися в тій чи іншій країні світу»
«Щойно відбулась дуже предметна нарада під головуванням Міністра інфраструктури. Хотів би зупинитись на декількох важливих питаннях, які заслуговують підтримки Міністерства закордонних справ. Необхідно регламентувати зобов’язання і авіакомпаній, і туристичних агентств підтримувати цілодобово гарячу лінію. Найбільша проблема, з якою зіштовхнулись наші громадяни, – це з відсутність інформації. Підтримуємо ініціативу регулярної публікації рейтингу авіакомпаній з точки зору дотримання ними розкладу польотів. Ми, Міністерство закордонних справ, рекомендували перед початком туристичного сезону громадянам України зважувати на вибір туроператорів. Відверто скажу, що ми рекомендували усім тим громадянам, які витратили кілька днів і були вимушені ночувати в залах очікування аеропортів, робити судові позови», – додав Андрій Заєць.
Генеральний директор авіакомпанії «Bravo» Ігор Логвиненко наголосив: «Ми приносимо вибачення усім пасажирам, які зіштовхнулись із затримкою наших рейсів останніми тижнями. Це була велика проблема для нас, але на сьогоднішній день ми відновили та врегулювали всі рейси і я сподіваюсь, ми зробимо правильні висновки, як поводити себе у такій ситуації. Усі 9 рейсів, які були виконані (ми перевезли більше 1500 осіб), були виконані за рахунок авіакомпанії».
Виконавчий директор туроператора «JoinUр» Дмитро Сероухов зазначив: «Ми не туроператор «Оазис», а «JoinUр», і ми не є замовниками авіарейсів компанії Bravo. Ми також стали заручниками ситуації. Зі свого боку ми постійно на зв’язку з туроператором «Оазис» та авіакомпанією, щоб все якомога швидше допомогти врегулювати. Хочу подякувати Міністерству інфраструктури України та Міністру Володимиру Омеляну за відверту розмову, що назріла давно і нарешті відбулася. Ми вітаємо ініціативу розібратися в ситуації та запровадити необхідний технічний контроль авіаперевізників. Зі свого боку, ми за прихід в Україну таких авіаперевізників з такими літаками, які можуть дати найвищий рівень сервісу. Це літаки останнього покоління, літаки, яким максимум три роки. Ми за жорстку регуляцію в авіасфері, тому що безпека пасажирів має бути на першому місці. Якщо Міністерство інфраструктури, Державіаслужба допоможе з регуляцією у цій сфері, то ми будемо дуже вдячні. Це дозволить нам уникати таких форс-мажорів».
Т.в.о. першого заступника Голови Державіаслужби Сергій Коршук окремо зупинився на питанні технічного стану літаків: «По-перше, хочу запевнити, що всі літаки, які використовуються в Україні, відповідають тим стандартам з безпеки, які прийняті в Україні, і які відповідають європейським стандартам. З врахування того, що кількість польотів, розпочалась і робота за посиленим контролем технічного стану. Сьогодні ми прийняли рішення, що ми посилюємо контроль за технічним станом літаків. Ніхто не допустить на виконання рейсів літак, який технічно не готовий виконати безпечний політ. Позиція Державіаслужби буде категорична: відповідає літак технічним вимогам – летить, не відповідає – необхідно усунути недоліки і тільки після того можна виконувати рейси».
Що стосується діяльності туристичних операторів, то за словами Володимира Омеляна, ці питання будуть розглянуті завтра на нараді під головування Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва, оскільки саме Міністерство економічного розвитку і торгівлі відповідає за туристичну галузь: «Зі свого боку я звернувся з рекомендацією позбавити ліцензії компанію «Oasis», але це виключно компетенція Міністерства економічного розвитку і торгівлі».
Джерело: Офіційний сайт Мінінфраструктури України