21 липня 2018 року відбулася термінова селекторна нарада, присвячена стану безпеки дорожнього руху.
Перший заступник міністра внутрішніх справ Сергій Яровий доручив Національній поліції до 23 липня затвердити та ввести в дію План невідкладних комплексних заходів з посилення безпеки дорожнього руху та зниження аварійності.
«До 23 липня всі керівники територіальних органів мають направити затверджені плани виконання заходів. В цьому плані мають бути чіткі та детальні заходи, конкретні виконавці та терміни. Упродовж доби сили патрульної поліції та групи реагування мають взяти під контроль основні автомобільні шляхи державного та міжнародного значення, місця концентрації дорожньо-транспортних пригод та місця з напруженим рухом. Це стосується, в першу чергу, трас у напрямку Південних регіонів та країн ЄС. Усі наряди ми посилюємо військовими та автотехнікою Нацгвардії. Керівництво поліції має взяти начальників територіальних органів технічної безпеки «за кадик» та особисто доповідати мені щодня. 24 серпня проведемо повторну нараду з цього питання», – сказав Сергій Яровий.
Також перший заступник міністра окремо зазначив, що з 17 квітня в Україні триває відпрацювання «Перевізник». Працівники поліції вже оглянули понад 185 тисяч автобусів, з них 7 625 використовуються для організованого провезення груп дітей. Виявлено близько трьох тисяч технічно несправних автобуси.
«Поліцейськими було зафіксовано більш ніж 26 тисяч порушень правил перевезення пасажирів та дорожнього руху, які були допущені водіями автобусів. З них найпоширеніші: керування транспортом у стані алкогольно-наркотичного сп’яніння, створення аварійної обстановки, перевезення пасажирів понад встановлену кількість, порушення правил руху через залізничний переїзд, керування без необхідних документів, керування автобусами, які не пройшли обов’язковий технічний контроль. Ось те, що ми маємо. Такі перевізники мають невідкладно позбуватися ліцензії», – підкреслив Сергій Яровий.
«Має бути відповідальність інспектора, регіонального керівника за те, яким чином вони контролювали автоперевізників, як вони підтверджували ліцензійні умови, якість транспорту та його технічний стан, коли давали дозволи на здійснення пасажирських перевезень. Головне слідче управління має взяти на особливий контроль розслідування резонансних ДТП та виявити факти дотримання автоперевізниками чинного законодавства при організації пасажирських перевезень. Службовці Укртрансбезпеки, які видають недбалим компаніям-перевізникам ліцензії, мають нести кримінальну відповідальність за свою бездіяльність», – зауважив Сергій Яровий.
Заступник голови Національної поліції – керівник патрульної поліції Олександр Фацевиц запропонував кроки щодо посилення безпеки дорожнього руху та попередження травмування й загибелі людей: «Ситуація критична. І ми маємо її негайно виправляти. У нас є достатньо сил та засобів. В середньому за добу на патрулювання задіяно 1,5 тисячі патрульних та груп реагування ГУНП. З 21 липня спільно з територіальними підрозділами Укртрансбезпек ми організуємо проведення спільної перевірки щодо дотримання правил та умов перевезення громадян. Особлива увага – автовокзалам, місцям стоянки та відстою транспорту. Ми також активізуємо роботу щодо виявлення нелегальних пасажироперевізників та розпочнемо ліквідацію місць несанкціонованих автостанцій», – сказав Олександр Фацевич.
Він додав, що окремо правоохоронці здійснюватимуть аналіз аварійності за місцем та часом скоєння ДТП.
«На підставі цієї аналітики розроблятиметься погодинний графік залучення нарядів патрульної поліції та груп реагування до безпеки дорожнього руху на аварійно небезпечних ділянках дороги. Під час патрулювання автошляхів особливу увагу приділити вантажним автомобілям, припаркованим з порушенням правил дорожнього руху. У разі виявлення – невідкладна евакуація», – повідомив заступник глави НПУ Олександр Фацевич.