Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України вивчає можливість проектування на українських трасах SOS-станцій — спеціальних засобів екстреного зв’язку при надзвичайній ситуації на дорозі.
Про це повідомила прес-служба відомства.
«Питання безпеки — пріоритет №1. Коли люди в дорозі, можуть трапитися непередбачені надзвичайні ситуації — аварія чи поломка машини. Тому облаштування доріг спеціальними засобами екстреного зв’язку — так званими SOS-станціями – це безпека та зручність виклику необхідної допомоги: поліції, швидкої меддопомоги чи евакуатора. Наразі плануємо розглянути можливість проектування таких SOS-станцій на трасах України та внесення відповідних змін у державні будівельні норми», — написав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook..
Такі SOS-станції на трасах необхідні для сповіщення про аварію чи поломку на дорозі та виклику технічної допомоги або медичної служби чи поліції. Крім того, на станції може знаходитись аптечка екстреного призначення. «Аналізуємо зарубіжний досвід, зокрема, європейський. Ідеальний варіант – так звані «emergency бокси», які обладнані кнопками виклику допомоги (диспетчерської служби), спеціальними камерами, а також окремим боксом з першою лікарською допомогою», — розповів заступник міністра.
За його словами, виходячи з європейського досвіду, такі станції повинні розташовуватися уздовж трас на відстані від 500 м до 2 км, орієнтовний час очікування приїзду екстреної допомоги (медичної чи поліції) може складати до 30 хвилин, технічної допомоги — до 1 години.
Він також нагадав, що зараз Мінрегіон разом з Міністерством охорони здоров’я та ДСНС працюють над реалізацію проекта створення Центрів безпеки в громадах для надання своєчасної допомоги при пожежі чи іншій надзвичайній ситуації. Центри безпеки будуть об’єднувати пожежну допомогу, екстрену медичну допомогу, поліцейський пункт і єдиний диспетчерський пункт для координації дій. Парцхаладзе зазначив, що саме Центри безпеки можна буде використовувати також и для надання допомоги на дорозі саме завдяки влаштуванню на трасах таких SOS-станцій.
Нагадаємо, для підвищення безпеки дорожнього руху та зменшення аварійності Мінрегіон ввів нову норму в ДБН щодо можливості звуження ширини смуг руху в містах і селах. Це сприятиме збільшенню пропускної здатності вулиць та зменшенню заторів, ефективному розвитку громадського транспорту та велосипедного руху за рахунок облаштування окремих смуг для них.
Крім цього, забороняється проектувати зупинки громадського транспорту без спеціальних захисних огороджень. Це сприятиме підвищенню безпеки пасажирів під час очікування громадського транспорту на зупинках та мінімізації можливих наїздів чи аварій.
У частині підвищення рівня безпеки пішоходів вводиться обов’язкове облаштування острівців безпеки на нерегульованих пішохідних переходах через проїзну частину дороги з 4-ма та більше смугами руху. Вони можуть облаштовуватися на розділовій смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м і вигину осі смуги руху.
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні документи, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.