Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, пропонує внести зміну у ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів» щодо можливості проектування на в’їзді до центральних районів крупних міст перехоплюючих автостоянок.
Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.
«Практика створення перехоплюючих парковок для авто існує у багатьох країнах Європи і світу, адже це значно полегшує рух у великих містах, розвантажує центральні райони від надмірної кількості індивідуальних автомобілів. Таким чином, власник авто, заїжджаючи до центру міста, має змогу залишити свій автомобіль на парковці та пересісти на громадський транспорт, щоб зручно дістатися місця призначення. Тому у змінах до ДБН щодо автостоянок ми пропонуємо ввести можливість організації перехоплюючих парковок для авто в крупних містах України», — сказав він.
За словами Парцхаладзе, це сприятиме:
- зменшенню заторів на дорогах;
- підвищенню екологічного стану міст;
- налагодженню транспортного руху в центральних районах міст.
Згідно з запропонованими змінами, перехоплюючі автостоянки мають розміщуватися поблизу залізничних станцій, авіаційних терміналів, станцій метрополітену, зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту, розташованого на під’їзді до центральної частини міста. Такі автостоянки слід розташовувати на відстані не більше ніж на 150 м до об’єктів обслуговування.
Місткість перехоплюючих автостоянок визначається з урахуванням: до 50% машиномісць — для довготривалого зберігання авто (протягом дня) та до 25% машиномісць — для поїздок із культурно-побутовими цілями (на декілька годин).
Нагадаємо, Мінрегіон ввів норму щодо організації перехоплюючих велопарковок біля станцій метрополітену. Це дозволить українцям заощаджувати час та кошти на проїзд, а також зменшить кількість заторів та автомобілів на дорогах, зробить вільнішим громадський транспорт. Кількість місць на перехоплюючих велостоянках визначається розрахунком: 0,1% від користувачів станції, але не менше ніж 10 паркомісць. Відстань від перехоплюючої велостоянки до входу на станцію не повинна перевищувати 30 м, в стиснених умовах дозволяється розташовувати велосипедну стоянку на відстані до 100 м від входу на станцію.
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні документи, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.
Довідково
Перехоплююча автостоянка − стоянка розташована поблизу автотранспортних шляхів прямування населення з місця проживання. Призначена для розвантаження центральної частини в приміській і периферійній зонах, шляхом тимчасового зберігання автомобілів при поїздках із пересадкою на швидкісні види внутрішньо міського пасажирського транспорту. Дозволяє зменшити завантаженість автотранспортної системи міста, звільнивши її від частини особистого автотранспорту.