«За останніх два роки вже помітний прогрес у створенні безбар’єрного простору та комфортних умов для інклюзивного навчання і розвитку дітей у звичайних навчальних закладах. Створено всі умови для того, щоб усунути бар’єри у закладах освіти. Восени минулого року вступили в дію нові державні будівельні норми, які передбачають обов’язкове створення таких умов. Тому завдання органів місцевої влади — докласти зусиль, щоб зробити освітній простір доступним для дітей з інвалідністю, забезпечити створення умов інклюзивної освіти, щоб діти з інвалідністю могли навчатися у звичайних класах і отримувати таку ж освіту як і всі діти», — повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
При цьому він відмітив, що інклюзивна освіта та безбар’єрний простір — це один із головних принципів проекту «Новий Освітній Простір» #НОП, який створює школи, в яких хочеться навчатися. Тому оновлені ДБН щодо загальноосвітніх шкіл та дитячих садків передбачають планувальну організацію:
— створення комфортних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами — проектування класів, навчальних кабінетів, ігрових кімнат, актових та спортивних залів та інших приміщень з урахуванням інклюзивності;
— створення умов для розвитку — проектування додаткових приміщень для медобслуговування та корекційно-розвиткових занять;
— забезпечення безперешкодного доступу до будинків, приміщень та земельних ділянок — проектування елементів доступності (пандусів/ліфтів, підйомників, спеціальних сходів).
«За статистикою, близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до 1 поверху. Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички. Проте якщо розглядати статистику доступності шкіл до 2-го і вище поверху, то її мають лише одиниці. Тобто, більшість наших шкіл ще не пристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі. Це потрібно змінювати!» — зазначив він.
Довідково.
ДБН «Будинки і споруди. Заклади освіти» та ДБН «Будинки і споруди. Заклади дошкільної освіти» вступили в дію 1 вересня 2018 року та 1 жовтня 2018 року відповідно. Оновлені норми поширюються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків шкільних та дошкільних навчальних закладів.
Новий Освітній Простір (#НОП) створюється в навчальних закладах України за 4-ма
основними принципами:
- енергоефективність
- сучасне обладнання
- мотивуючий простір
- безбар‘єрність та інклюзія
Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в «Новій Українській
Школі».
Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування.
Джерело: офіційний сайт Мінрегіону України