Які дії вживає аеропорт під час обслуговування рейсів, що прибувають із країн з ускладненою епідемічною ситуацією?
- Персонал, залучений до обслуговування відповідних рейсів, проінструктований про порядок дій в разі виявлення на борту повітряного судна особи з ознаками інфекційної хвороби та укомплектований респіраторними масками, гумовими рукавичками та дезінфікуючими засобами для рук.
- На трапах встановлені спеціальні килими, оброблені дезінфікуючим розчином. Всі пасажири, перед тим як потрапити в термінал аеропорту проходять спеціальним килимом.
- Аеропорт зарезервував спеціальні місця стоянок для повітряних суден. Черговий санітарно-карантинного підрозділу, що підпорядковується Міністерству охорони здоров’я України, в разі виявлення на борту особи з ознаками інфекційної хвороби – дає вказівку відбуксирувати повітряне судно на визначене санітарне місце стоянки.
- В різних зонах аеропорту встановлені контейнери для збору індивідуальних засобів захисту: марлевих пов’язок, гумових рукавичок тощо.
- Транспортні засоби, задіяні в обслуговуванні рейсів, що прибувають з країн з ускладненою епідеміологічною ситуацією, після закінчення обслуговування обробляються спеціальним дезінфікуючим розчином.
- Фахівці медичної служби аеропорту в разі необхідності готові надавати допомогу черговому санітарно-карантинного підрозділу у разі виявлення на борту повітряного судна особи з ознаками інфекційної хвороби.
Сфера відповідальності Міністерства охорони здоров’я України та процедура зустрічі рейсів з Китайської Народної Республіки
В разі прибуття повітряного судна з Китайської Народної Республіки, після встановлення трапа, першим на борт піднімається черговий санітарно-карантинного підрозділу ДУ “Лабораторний центр на повітряному транспорті”, який підпорядковується Міністерству охорони здоров’я України (не співробітник ДП МА «Бориспіль»).
Черговий опитує екіпаж та пасажирів щодо стану здоров’я і самопочуття, вимірює температуру, а також перевіряє наявність симптомів, схожих на симптоми вірусних респіраторних захворювань.
Фахівець оцінює ситуацію за клініко-епідеміологічними даними, і у випадку відсутності на борту хворого/підозрілого на інфекційну хворобу, черговий надає дозвіл на продовження обслуговування пасажирів, розвантаження вантажу тощо. Або у випадку підтвердження – дає вказівку встановити повітряне судно на санітарне місце стоянки.
Оповіщення про вимоги, обмеження, заборони, заходи та порядок їх дотримання
Оповіщення про вимоги, обмеження, заборони (в тому числі по країнах, де зареєстровано хворобу), заходи та порядок їх дотримання надходять від Державіаслужби та Міністерство охорони здоров’я України або інших органів державного управління на ім’я генерального директора ДП МА «Бориспіль».
Які рекомендації від Державної авіаційної служби України?
Державіаслужба рекомендує з метою отримання оперативної інформації щодо захворювання на новий коронавірус 2019-nCoV використовувати оперативні рекомендації з Інформаційного бюлетеня з безпеки SIB No. 2020-02 від 27.01.2020 Європейського Агентства з безпеки польотів (EASA) за посиланням.
Актуальна інформація про поширення коронавірусу 2019-nCoV у світі, поради та профілактичні заходи:
- Рекомендації ВООЗ для громадськості та професійної спільноти
- Сторінка Центру громадського здоров’я України
- Офіційний сайт Міністерства охорони здоров’я України
- Офіційний сайт Державної авіаційної служби України
- Офіційний сайт посольства України в Китайській Народній Республіці та в Монголії
Джерело:офіційний сайт Міжнародного аеропорту «Бориспіль»